Thursday 30 November 2017

             NOW EVERYONE CAN FLY
Hye,berjumpa kita kembali pada tengahari yang indah nie,dapatkah anda teka siapa yang telah mengeluarkan kata2 nie. dan telah membuktikannya.Beliau lah Tony Fernandes.
 Tony Fernandes worth is 345milion above

 Top 3 leadership trait that he adopt is:
WALK THE TALK
EMPLOYEES ORIENTED
ANTI-HIERACHY

Ketua Pegawai Eksekutif Air Asia, Tan Sri Tony Fernandes


Tan Sri Tony Fernandes dlm ucapannya pernah berkata" kejayaan ini perlukan usaha, gigih, dedikasi kakitangan ASIA. Ini menunjukkan betapa pentingannya nilai  ini dalam mengendalikan bidang perniagaan yang diceburi.
Tan Sri Tony , pandai menguruskan kos dalam perniagaan yang diceburi, sebagai contohnya, pada era awal Air Asia memulakan operasi syarikat mereka dengan kos yang rendah jika dibandingkan dengan Syarikat gergasi pasa masa itu and juga pesaing hebat Air Asia, MAS, Malaysia Airlines.

Di samping itu, Sikap tidak mudah putus asa juga perlu dicontohi daripada Tan Sri Tony. Walaupun beliau pernah jatuh beberapa kali dalam bidang ini namun beliau tetap tidak mudah putus asa.selain itu, beliau juga seorang yang merendah diri dan mempunyai komited yang tinggi terhadap pekerjaan beliau...Beliau sangat peramah and sederhana dalam perniagaan .Nilai ini ditonjol semasa beliau bergaul dengan perkerja serta kakitangan syarikatnya , beliau juga pandai menjaga kebajikan dan hal hal yang berkaitan dengan perkerja syarikatnya..supaya pekerja beliau akan sama -sama berusaha untuk memajukan lagi perniagaan beliau...Hal ini dikaitkan dengan Peribahasa yang berbunyi " bertepuk sebelah tidak akan berbunyi"


sebelum saya menutup tirai izinkan saya untuk menyampaikan serangkap pantun yang berbunyi"

Putera manis berlari-lari,
Rehat sebentar membasahkan diri,
Selain sudah untuk hari ini,
Sama -sama kita berusaha gigih seperti Tan Sri Tony ini.


beliau bukan sahaja maju dalam bidang perniagaan ,tetapi dlm idupnya jugak..
JGN JELES YE RAKAN RAKAN
Inilah dikatakan cinta tidak mengenal rupa..So ayuhlah kita menjadika

n beliau sebagai teladan dan berjaya lebih daripada beliau.....
BYE2...GOODLUCK FOR FINAL BROTHERS.

No comments:

Post a Comment